Föreningen Nykyrka Ridklubb

Nykyrka Ridklubb grundades hösten 1977 och från början hade klubben sitt säte i Nykyrka som ligger ca 1 mil norr om Motala, därav namnet. Nu håller vi till på Kärsby Gård, som ligger utmed riksväg 50 strax norr om Motala. Endast några hundra meter från Vätterns vackra sandstränder och i anslutning till fina ridvägar. Vi har en trivsam och välskött anläggning med två utebanor om 40x100m och 20x60m samt ett ridhus om 22x66.

Klubben drivs helt ideellt.

Klubben arrangerar under utesäsongen hopptävlingar för både ridhäst och ponny. På anläggningen anordnar klubben även andra arrangemang tex öppen bana, pay and jump mm.

Frågor, förslag och synpunkter på klubbens verksamhet är alltid välkomna! Hör av er till styrelsen.

- Björn Perhammar

Äger mark och byggnader på Kärsby gård förutom ridhuset
- Nykyrka Ridklubb
Äger ridhuset som till viss del är finansierat av ett kommunalt lån
Arrenderar marken runt ridhuset samt marken där vi har anlagt ridbanorna av Björn Perhammar
Har övergripande ansvar för driften och kostnader för det, så som ridunderlag, snöröjning, gräsklippning mm
Har Erik Tonhammar anställd och erhåller för detta bidrag från AF som täcker en del av kostnaderna

© 2022 Nykyrka RidklubbAlla rättigheter reserverade.
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång